La transformació del sector financer a través de les fintech

El sector bancari actual està experimentant durant aquest 2018 una transformació integral del sector financer i del seu model de negoci. L’aprovació de noves directives europees com la PSD2, que facilita els pagaments amb més seguretat i afavoreix l’aparició de nous proveïdors de serveis financers, ha acabat configurant un sistema bancari obert, on les empreses de banca tradicional conviuen amb fintech i Bigtech.

En aquest entorn de major competència i accentuada transformació del sector financer, resulta crucial aportar noves formes d’interaccionar amb els clients, una oferta innovadora i adaptada a les necessitats reals dels mateixos i, en general, noves formes de treballar i una actitud disruptiva enfront del que es preveu una amenaça per al sector.

En aquesta tranformació del sector financer, el client es situa en el centre de la banca al tenir més poder de decisió i disposar de majors opcions per a la gestió de les seves finances.

Però, ¿com transformar una amenaça en una oportunitat per al sector bancari tradicional? Molts experts asseguren que aquestes noves directives resulten en una oportunitat per a que el banc redefineixi el paper que vol assumir en el futur, i aprofiti i potenciï el fet de disposar de més informació dels seus clients per millorar la seva relació amb els mateixos.

I és que aquest és el veritable repte a què s’enfronta el sector financer: quins nous serveis i productes poden dissenyar i oferir als clients per satisfer les seves necessitats, a canvi de que aquests facilitin la seva informació bancària creant una espiral positiva d’informació – aportació de valor.

La resposta a tot això, gira al voltant d’entendre les necessitats del client sota un enfocament centrat en les persones, generant i co-creant amb ells nous serveis de valor.

FacebookTwitterLinkedInGoogle+WhatsAppEmail